Moravská stezka 2015

Dobrý den vážení přátelé cyklistiky a cykloturistiky, krom letošní Vrchařské koruny Jesenicka - VKJ 2015 chystáme s mým kamarádem Petrem Mikeskou cyklistickou pouť nazvanou Moravská stezka, která povede ze severu Moravy až na samý její Jih a bude rozdělena na tři etapy.

První etapa bude mít start v lázeňském městě Jeseník a cíl se předpokládá v Litovli, městě dobrého piva.

Druhá etapa by mělam vést z Litovle do krásné Strážnice malebnou Hanou a Slováckem.

Třeti závěrečná etapa odstartuje ze Strážnice směr soutok Moravy a Dyje, kde se nachází zároveň Moravsko-Slovensko-Rakouské pomezí.

Vše bude mapově i fotogaficky opět perfektně díky Petrovi zdokumentováno a tak Kolu zdar !

Moravská stezka Den Třetí

A byl tu Den Třetí Moravské Stezky. Plán zněl jasně Strážnice-Soutok Moravy - Dyje neboli Moravsko-Slovensko-Rakouské Trojmezí, avšak počasí bylo proti. Oproti sobotě se ještě ochladilo a již ráno jemně pršelo a tak jsme se pro kluky žiletkáře krkolomně nejprve dopravili ze Strážnice do Petrova po polních cestách a poté po hlavní do Hodonína, kde padlo konečné rozhodnutí. Já s Petrem jsme dál pokračovali po cyklotrase 43 směr Břeclav a Martin se Zdendou nabrali směr domů směr Mokrá-Horákov. Ale zpět k Moravské Stezce. Z Hodonína do Břeclavi to není žádná placka. Projíždíte za to krásnými obcemi jako jsou Mikulčice, Moravská Nová Ves, Tvrdonice až do Lanžhota, hraničního to města. Za tímto městem máte už Břeclav jak na dlaní, nicméně 43 vás zavede ještě na jedno nádherné místo, na POHANSKO. Nachází se zde Empírový lovecký zámeček, který nechal postavit v letech 1810-11 kníže Jan I. Lichtenštejn. Je to stavba obdélníkového půdorysu se symetrickými přízemními křídly. Celým přízemním pocházejí pilířové arkády. Fasády zdobí reliéfy s mytologickými motivy. Mimo to se zde nachází i zámecký rybník. a od tu je to Břeclavi do cíle Moravské stezky jen skok. Poslední den jsme najeli 55,5 km a nastoupali 145 m, pro někoho směšné, ale po třech dnech v sedle, je každý metr cítit.......
Celková statistika zní takto: najeto 291 km, nastoupáno 1132 m a v sedlo stráveno 16 hodin

Moravská Stezka den Druhý

Den Druhý byl pro mne co se týká jízdy na MTB kole dnem rekordním. Téměř 135 km jsem na MTB ještě neujel, ale po rovině to bylo celkem příjemné. Po nutných ranních úkonech jako je např. snídaně, jsme se rozloučili s paní domácí v Penzionu a vydali jsme se čekat na dva kamarády, kteří k nám směřovali autem od Brna. Překvapeni, byli už zde a tak jsme hned vyrazili. No vyrazili, spíše bloudili po Litovli a okolí v nacházení cyklotrasy č. 51. Trefili jsme se a Moravská Stezka mohla pokračovat. Do Horky nad Moravou cesta vede CHKO Litovelké Pomoraví, víceméně listnatými lesy po zpevněných i asfaltových cestách. Z Horky do Olomouce pak jedeme po vedlejší asfaltové cestě, která nám pěkně ubývá. Olomouc se dala projet celkem rychle a bez problémů, dobře značeno, a i nalezení další větve Moravské Stezky proběhlo bez problémů. Ta další část byla cyklotrasa č.47 a začala v části Povel - Nové Sady. Směrem na jih se také začalo příjemně oteplovat a lehký vánek do zad nás hnal směr Kožušany-Ťážaly a Dub nad Moravou, poté nasledovaly Věrovany a přejezd přes Hradecký rybník u Tovačova, který nevydržela duše jednoho silničního kola jednoho z kamarádů.
Byla tím pádem delší přestávka, nevadila.Tovačov ve světě známý svým Zámkem, je také Sartem jedné z větví cyklotrasy BEČVA, která vede na Přerov, Hranice, Valašské Meziříčí a pak buďHorní Bečvu nebo Velké Karlovice. Ale zpět k MS, po Tovačově na nás čekala Chropyně a také kamarád Olda, který nás provezl Kroměříží a podél Moravy a Baťova Kanálu až do Uherského Hradiště, místy jako jsou Otrokovice, Napajedla, Staré Město u Uherského Hradiště. Z Hradiště jsme pak opět už jen ve čtyřech pelášily po 47 směr Kunovice, Uherský Ostroh a Veselí nad Moravou až do samotného cíle II. etapy, do Strážnice. Byla to 135 km dlouhá etapa, plná krásných pohledů a fotografií. Tak daleko jsem na kole od Opavy ještě nebyl....

Moravská stezka den První

Moravská Stezka, snad každý si řekne, co to je? Co? Je to dálková cyklotrasa sestavena z několika cyklostezek a to z č. 53, 51, 47 a 43. Start je v Městě Jeseníku a cíl pak v Břeclaví a k cestě je vhodné použít jak trekové či crossové tak i horské kolo. Silničku nedoporučuji vzhledem k úsekům jak na Hané tak i v okolí Strážnice. Plán byl jasný a rozdělený na tři části. 1. Jeseník-Litovel, 2. Litovel-Strážnice, 3. Strážnice-Břeclav s odbočkou na soutok Moravy a Dyje. Nejel jsem sám, ale s mým krnovským kamarádem Petrem Mikeskou a v Litovli se poté přidali Martin Vágner a Zdeněk Kocourek z Mokré u Brna a Olda Kubiš od Chropyně. Takže byl tu den "D", 1. května 2015, a my společně s Petrem se vlakem dopravili na místo Startu, nádraží ČD Jeseník, zapli navigace a vyrazili po 51 směr Ramzová. Cesta vede přes bývalou lázeňskou obec Lipová a vesměs mimi hlavní cestu. Je to mírné stoupání, které se rázem opuštěním Lipové změní, neboť se musíme dostat do jednoho z největších lyžarských areálů Jeseníků do Ramzové (758 m.n.m.), Jsme zde v místě, které je zvláštní i ti, že zde můžete přijet vlakem a to buď z Jeseníku a nebo ze Šumperka. A pokračujeme dál, míjíme větrné elektrárny v Ostružné a lesní cestou jedeme říčky Branné do stejnojmenné obce, které vévodí zámek Kolštejn. Je to, krásný, ale dost rozbitý sjezd, který končí u hlavní cesty. Zde nás čeká samotný výstup na Kolštejn, krátký ale výživný výjezd. Nastává focení a poté do sedel a míříme zpět do kopců směr Vykantice a Habartice, zde přichází první zádrhel, začíná pršet a cesta dolů z hor do Hanušovic je zavřená. Opouštíme tedy Moravskou Stezku a míříme do Hanušovic obklikou přes Jindřichov. Hanušovice, podhorské město piva Holba a také lepšího počasí. Nacházíme 51 a jedeme směr Bohdíkov, Bludov poslední delší stoupání. Pak už je to jen příjemná cesta, ale dle Petra nudná cesta do Mohelnice. Za zmínku stojí Kamenolom Vitošov u Zábřehu na Moravě a také kostel Českobratrského sboru v Hrabové. Projíždíme Mohelnicí a stále se držíme 51 a míříme směr Nové Mlýny, technickou památku na řece Moravě. A poté poslední hrbek na Nové Zámky a posledních 11 km do chalupy. Statistika dne: 103 km, převýšení 753 m a v sedle stráveno 5:53 hodin...